شرکت توسعه و عمران نائین در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنعت و با بهره گیری از سرمایه های مردمی و همچنین با اندیشه و هدف توسعه صنعتی در منطقه و حضوری فعال در عرصه تولید و بازارهای جهانی از اوایل سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز نمود.
در اولین گام، این شرکت با سرمایه گذاری مردمی، سازمان گسترش صنایع ایران خودرو و شرکت ساپکو اقدام به احداث کارخانه تولید میل لنگ و میل بادامک (میل سوپاپ) در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با زیر بنای تولید حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع نمود و با استفاده از فناوری روز دنیا و بهره گیری از دانش و تخصص کارشناسان ایرانی همکاری کارشناسان پژو فرانسه، ماشین آلات خطوط تولید را انتخاب و از بهترین و معروف ترین شرکت های اروپایی (آلمان، فرانسه، ایتالیا،اسپانیا و سوئد) خریداری، نصب و به بهره برداری رسانده است. جهات ارائه تولید با کیفیت در سطح جهانی، آزمایشگاههای مدرن و پیشرفته ای را در سطح کارخانه تجهیز نموده که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر می باشد.
جذب نیروهای متخصص، استفاده از فناوری روز دنیا و بهره گیری ازماشین آلات و تجهیزات مدرن و بسیار پیشرفته، این شرکت را قادر به تولیدی با کیفیت بسیار بالا و مطابق با استانداردهای مورد استفاده در صنایع خودرو سازی نموده است و افتخار دارد به عنوان یک تولید کننده مطرح در سطح جهانی میل لنگ و میل سوپاپ مورد نیاز خطوط تولید کارخانه های خودروسازی داخلی و خارجی را در سطحی وسیع تامین نماید.
چشم انداز و استراتژی آینده شرکت، بهره گیری کامل از سرمایه گذاری های انجام شده دستیابی به ظرفیت تولید ۶۰۰۰۰۰ عدد میل لنگ و ۳۰۰۰۰۰ عدد میل سوپاپ در سال می باشد.
شرکت توسعه عمران شهرستان نائین علاوه بر تولید میل لنگ و میل بادامک با توجه به اهداف پیش بینی شده در جهت توسعه صنعت، تولید قطعات اصلی موتور خودروهای سواری را در اولویت قرار داده و در این راستا شرکت موتورسازی پویانیستانک را جهت تولید پیستون با ظرفیت کامل به بهره برداری رسانیده است.
خط مشی کیفیت بخش قطعه سازی شرکت توسعه عمران شهرستان نائین به عنوان یکی از تولیدکنندگان قطعات خودرو در جهت جلب رضایت مشتریان به شرح زیر می باشد:
- استقرار و نگهداری نظام مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO/TS 16949:2009, ISO 9001:2008 و الزامات ساپکو به عنوان مهمترین مشتری
- بهبود مستمر نظام مدیریت کیفیت
- تامین نیازمندیهای خودروسازان داخلی
- صادرات به بازارهای کشورهای خارجی
- استفاده از فناوری پیشرفته همگام با صرفه جویی در منابع و بهبود مستمر فعالیت ها در جهت افزایش بهره وری
- توسعه منابع انسانی به عنوان با ارزش ترین سرمایه های شرکت از طریق آموزش های برنامه ریزی شده جهت افزایش سطح مهارت آنان و گسترش روحیه کار گروهی با ایجاد انگیزه های مادی و معنوی مناسب
- برآورده کردن انتظارات صاحبان سهام
- دستیابی به ضایعات صفر جهت تمامی محصولات